torsdag 2 september 2010

Tack Nav!

Alltså.. folk klagar på försäkringskassan men jag undrar om inte Nav är ännu värre. I april lämnade jag in ansökan om föräldrarpengar för att jag skulle vara i god tid. 2 månader skulle det ta enligt dom själva, lång tid tyckte jag men det spelade ju ingen roll eftersom jag var i så god tid! Efter 2 månader fick jag börja ringa o tjata.. Nej dom visste ingenting o jaddajadda och min arbetsgivare var tvungen att skicka in papper. När vi flyttade hem i slutet av maj hade min arbetsgivare skickat in alla papper så nu var det bara för nav att fixa till allting. Jag ringde och ringde och tillslut fick jag som svar att jo, min arbetsgivare hade skickat in papperna och det hade blivit registrerat den 17 juli (!!!). OKEJ tänkte jag och försökte förklara att dom kanske kunde snabba på det här lite nu. Försäkringskassan i Sverige ringde mig en dag och då berättade jag om Nav o sådär och att jag väntade på svar. -Jo, dom är väldigt långsamma där. -Ja, ni är nog besläktade för ni har ju inte heller rykte för att vara så snabba. Nej men bra service det hade dom iallafall menade hon på. Jovisst.

Sen har jag fått ringa, ringa, ringa.. aah. Sista gången var jag riktigt otrevlig. Jag skulle ha börjat få pengar 11 juli. Nu var det 30 augusti o fortfarande inga pengar i sikte och vi har precis köpt hus o jag drog en snyftarhistoria om att jag inte har några pengar. Brevet var skickat nu. Idag kom det. Efter 4 månader. Fy fan alltså.

Nav kan kyssa mig i röven!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar