onsdag 29 februari 2012

En sak som behöver diskuteras

Alltså, det verkar som att alla jävlar tycker att plankstek är värsta grejen. I dont get it. För det första, ta en titt på ingredienserna:
Pulvermos urrrrrrrrk
oxkött (tror jag) urrrrrrk
pulverbea uuuuuuurk
nån sladdrig grönsak eller smaklös tomat

Sen till det äckligaste av allt -PLANKAN.

Asså jag kan gärna äta på en träbit. Men inte på en träbit som halva svenska folket ätit på innan. Och dessutom spricker ju trägrejer i diskmaskinen så hur rengör man dessa plankorna? O alla vet väl hur det smakar om man tex skär en frukt och låter den ligga kvar på skärbrädan för länge. MHMMM. De e det jag menar. Plankstek. Men kul att så många verkar gilla det.

4 kommentarer:

  1. haha, jag håller med. om johan får önska restaurang när vi ska ut önskar han -alltid- la cardinale, för då kan han äta plankstek. förstår inte alls grejen. pulvermos är typ det äckligaste som finns.

    SvaraRadera
  2. Nej, du har missuppfattat detta bruden! För det första ska det vara hemgjort potatismos (med mjölk, äggula och goda kryddor), sen ska det vara krispiga goda gröna sparrisar och plankan är det som sätter pricken över i:et

    SvaraRadera
  3. Å hemgjord bea såklart! Haha! Å plankan går utmärkt att diska i diskhon oxå!

    SvaraRadera
  4. Men Malin, tror du dom diskar plankorna för hand på en restaurang? dom torkar säkert bara av dom med sina svinäckliga disktrasor. O jag tänkte mest på dom köpta plankstekarna =)

    SvaraRadera