onsdag 14 mars 2012

Idag cyklade jag med Eli till dagis klockan nio och sen har jag och Kristoffer snickrat ihop idag. Vi hade ett gästrum som skulle målas om och då tänkte vi att en timmervägg kan ju vara kul att ta fram. Det var bara det att det fanns ingen timmervägg bakom så nu isolerar vi om (vi bar nog ut 20 säckar spån när vi tog ner väggen) och så ska vi sätta spånskivor, gips och tapetsera den väggen istället. Så i morgon ska Eli vara på dagis och vi ska åka o handla lite el-grejer och förhoppningsvis färg till indianrummet som ska målas igen på fredag. Skoj när de händer grejer, och det kan ju vara skönt o slippa stå inne o renovera i sommar när de e fint väder och junior ploppat ut.

Detta händer här, vad händer där?

5 kommentarer:

  1. Här händer räkningsbetalning just för tillfället. Förut åt jag ris, wokade grönsaker och schnitzel (också typ wokad, inte panerad och sånt). Och ännu mer förut sprang jag en runda. Ikväll ska jag nog inte göra så mycket, har planerat att se Breakfast at Tiffany's bara. Per ska på så kallad grabbkväll. Mer i allmänhet så tar skolan mycket tid och vi har nu i princip kommit helt i ordning i lägenheten och trivs mycket bra.
    Kram! / Ida

    SvaraRadera
  2. Fru Trädgårdsmästare fick lite av sin abstinens stillad idag när hon var ute tre timmar i trädgården. Jag rapporterade skidresultaten via fönstret. Hon var jätteintresserad.

    SvaraRadera
  3. Ida: Vad roligt att betala räkningar ;) men skönt när de e gjort! Wokad schnitzel va något nytt, är det verkligen gott? Hur stor lägenhet har ni? är det tänkt att ni ska kunna flytta tillbaka till huset sen ?

    Pappa.. Ja det funkar nu när du får hjälp från en yngre generation. Hälsa mamma att vi har en hel vildmark hon kan komma o pyssla med här.

    SvaraRadera
  4. Haha, nja, sådär kul kanske. :)
    Jag vet inte om det kanske är fel att kalla det wokad, men jag strimlar den och steker på den och så steker jag på wokgrönsaker i en annan panna, sen blandar jag ihop det och serverar med ris och soja. Jag tycker det smakar bra, faktiskt.
    Det är en trea på 75 kvadrat, så den är ganska rymlig. Vi kommer inte att flytta tillbaka till huset som vi bodde i förut. Det känns inte värt att testa flytta in en gång till om det sen visar sig att det fortfarande är problem. Och eftersom Per blivit så sjuk så fort vi bott där känns det inte heller värt att riskera att han ska bli sämre igen. Så vi får vara stadsbor tills det blir något annat hus ledigt på gården. Förhoppningsvis ska vi kunna flytta ut dit igen inom åtminstone två år.
    Har ni påbörjat renovering av ännu ett rum nu? Hur stort är huset? Skulle man förresten kunna få se hur slutresultatet i köket blev?
    Kram!

    SvaraRadera