onsdag 13 juni 2012

Övergrepp

Jag tillhör den där sortens människor som ogillar nyklippt hår. Därför brukar jag inte klippa mig så ofta, och absolut inte hos en prettofrisör som absolut ska föna och dutta efter klippningen. Det fulaste jag vet är när jag träffar en människa för första gången och jag kan se att personen är nyklippt. UH. Sen de där med barn då. Elis hår växer som gräs och hans lugg har jag tvingats klippa några gånger på grund av skymd utsikt och det har känts okej. Hans lockiga svall har alltmer börjat likna ett fågelbo och lockar lever inte gott i fågelbo. Så idag gjorde jag det. Klippklipp. Hemsk.. Men välbehövligt. Han ser ut som en liten karl-gustav nu. Eller hur? Och jag vet att det ser sjukt ojämnt ut på sista bilen och det är det säkert också. Men mest beror de nog på att halva håret är blött.

3 kommentarer:

  1. Men godingen! Blev ju jättefint ju! Otroligt att han sitter still så pass länge att du hinner med hela huvudet. Bra gjort mamman!

    Pussa på Lillprinsen från faster!

    SvaraRadera
  2. Malin, det var min rekordklippning. Gissar att den tog ungefär 3 minuter. Klippte mest bak och lite i luggen. Men bamse är bra grejer! :)

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Så stilig han är! :)

    Försök att inte oroa dig över förlossningen. Om du försöker ta det lugnt och tänka att det kommer gå bra så kanske det gör det också. Och annars finns det ju läkarproffs där som kan hjälpa dig på bästa sätt. (Säger jag, verkligen expert och väldigt erfaren på området...)

    Ta hand om dig! Kram! / Ida

    SvaraRadera