onsdag 12 maj 2010

9 arbetsdagar kvar..

.. o sen byebye!!
Denna helgen kommer kristoffers föräldrar hit o hämtar hem allt skräp vi har o alla möbler (2 st). Sen på måndag är det 17 maj och då får vi väl se var vi hamnar.. Oslo verkar helt crazy men det är iofs hela resten av Norge också.. Jag skulle verkligen nöjt mig med Sörumsand, det är stort här också! Alla galningar firar!

Jag undrar över en sak.. alla har inköpslistor över vad man behöver till en bebis. Babyapotek??, speciella handdukar (vad är det för fel på vanliga liksom)?? , plan B om ungen inte vill ha napp, och en massa annat skit! Asså allvarligt.. är det vi som är extremt ostressade..? Jag tänker att en 4 kilos parvel inte behöver någonting förutom sina föräldrar och ett par bröst. Är man dum i huvet om man tänker så? Man får väl ta de som de kommer sen, vi lär ju märka vad vi behöver liksom. Vi har inte direkt någon koll på vad vi har men det känns som vi har typ allt. I går frågade en kollega oss om vi ville ha en typ hästhage till ungen. Jag vet inte ens vad man svarar på det. Den måste ju få lära sig o dunka huvet i saker o sånt.. Kanske inte stoppa fingrarna i ugnen men då får man väl sätta ungen längst bort i huset när man går o hämtar posten så att de tar en stund o ta sig till ugnen.
Ni skrattar säkert nu, "hon ska få se sen hahaha". Ja, jag får väl se sen. Kan inte ens tänka mig hur detta kommer bli.

2 kommentarer:

  1. Skulle inte brösten räcka till i familjen så har jag ett extra lösbröst i garaget. VEM som skall använda det får NI ta upp i familjerådet. Förresten!!?? Vad skall Ni med en hästhage till??!! Ni har ju köpt 20 hektar mark/skog. Det räcker väl??!! Sen kan Ni ju inte sätta Esmaralda i ett hörn när Ni hämtar posten. Det är säkert 3 mil till närmsta postlåda. Hon hinner ju svälta ihjäl.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det kommer ganska mycket efterhand allt sånt där...
    Kan klart kanske vara bra att ha lite blöjor och lite kläder och möjligen lite babypuder för röda rumpor hemma, när ni kommer hem från bb.. Och ett badkar! Men annars är det nog som du säger, ni märker väl vad ni behöver?
    När de är sådär pyttesmå kan de väl ändå inte använda typ sitters och såna grejer?
    Ha det!

    SvaraRadera