söndag 18 juli 2010

fullrullesöndag

idag har vi hållt på hela dagen o försöka få det lite snyggt och prydligt här.. föööör.. i morgon får vi fin besök ifrån Norge wihoooOOOO!! Det ska bli superkul och det är kul att någon verkligen orkar ta sig hit! (cred till boman och david också=) )
Hoppas vi får fint väder i veckan iallafall så vi kan bada mycket, men annars har vi ltie reservplaner. Huvudsaken är väl att vi får umgås ?=) Det blir dock lite konstigt med norskan, har pratat i telefon några gånger och det låter så konstigt. Men man brukar vänja sig efter en halvtimme.

Ni vet att jag sa att jag fattar inte varför gravida gungar fram som ankor? Jag gör också det nu. MEN... inte för att jag är gravid utan för att jag skulle lite smidigt ta mig ut i trädgården innan idag och plocka rabarber till en paj. Det var ganska högt gräs och helt plötsligt trampade jag skithårt med foten rakt ner i en spik. Ett tag trodde jag att jag skulle svimma o de blödde igenom strumpan o allt. Men jag gick vidare o tog rabarberna o sen när jag gick in tänkte jag att jag tänker fasen inte åka o sy (kände att de va ganska djupt). Så när jag kommer in o ska gny lite för Kristoffer så tar han av mig strumpan och hittar inte ens hålet.. haha Men nu syns det faktiskt o de gör asont o gå på. Så nu haltar jag.. kul!

I kväll har vi varit hos Kristoffers syster med familj och ätit och sen fick någon en brilliant idé om att vi skulle åka vattenskidor. Wiho tänkte jag för det har jag aldrig provat. Nejnej sa kristoffer att jag fick inte för jag kunde trilla på magen. JO det fick jag för jag bestämmer själv. Jag har velat prova skitlänge och nu fick jag äntligen chansen, jag tänker inte låta mitt tillstånd hindra mig. Och det var kul, men jobbigt. Och jag kom inte upp........
Men nästan en gång..
Har skitont i armarna nu iallafall!


I morgon ska jag iväg och plocka jordgubbar, ska inte äta något innan!! muhaha

Hur är sommaren?

1 kommentar:

  1. Jag förstår numera, efter det att jag läst ditt senaste inlägg, att när man är gravid så växer magen och hjärnan krymper i motsvarande takt. Hur kan man annars åka vattenskidor när man har 15 dagar fram till förlossningen???!!! Ljusdals rugbylag tränar nog i veckan.Hör med dom om du får vara med ett träningspass. Annars kör nog Friskis och Svettis ett kick box pass. Säg att du är från Norge och skall ha barn om 15 dagar så får du nog vara med.

    SvaraRadera